Κοιμηθείτε έξυπνα!

Κοιμηθείτε έξυπνα!

  

Ύπνος: Μια έννοια η οποία σε κάποιους δεν αποτελεί θέμα αλλά για πάρα πολύ κόσμο η έλλειψη αυτού προβληματίζει...

Η επιστήμη λέει πως χρειαζόμαστε 7-8 ώρες ύπνου ημερησίως ως ενήλικες, αλλά αυτό σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι εφικτό λόγω υποχρεώσεων.

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά με λιγότερες ώρες, πχ 5-6; Πέραν της σωστής διαχείρισης του χρόνου μας, ας δούμε κάποια απλά τρικ που μπορεί να μας βοηθήσουν σε αυτόν τον τομέα:

Πρώτον: ελαττώστε ή κόψτε τελείως την τηλεόραση. Αλήθεια! Η τηλεόραση «νεκρώνει» τον εγκέφαλό μας περισσότερο απ΄ ότι ο ύπνος με αποτέλεσμα να μην επανέρχεται τόσο άμεσα σε φυσιολογικά επίπεδα δραστηριότητας. Και με τον υπολογιστή/tablet τι κάνουμε; Εδώ έρχεται η διαφορά: στην τηλεόραση είμαστε μόνο παθητικοί δέκτες μηνύματος ενώ στο internet είμαστε σε εγρήγορση (ψάχνουμε, μιλάμε, γενικώς αλληλοεπιδρούμε), οπότε ο εγκέφαλος δε «χαζεύει» και τόσο! (προφανώς εξαίρεση αποτελεί το να βλέπουμε ταινίες, έτσι;)  

Δεύτερον: όλα αυτά τα περί μεσογειακής διατροφής; Ε ναι λοιπόν, ισχύουν! Ισορροπημένη διατροφή με λίγα λιπαρά για να μη σας πιάνει υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας με πολλά, μικρά γεύματα, παρά ένα και λουκούλλειο! Στη σχετική βιβλιογραφία θα διαβάσετε επίσης πως καλό είναι να αποφεύγετε τους υδατάνθρακες γιατί φέρνουν πιο εύκολα υπνηλία.

Τρίτον: Ρυθμίστε το βιολογικό σας ρολόι: Προσπαθήστε να φιξάρετε τις ώρες που κοιμάστε ανά μέρα – όχι απλά το πόσες ώρες, αλλά από πότε μέχρι πότε. Ορίστε πχ πως από τη 01:00 εως τις 07:00 είναι η ώρα ύπνου. (άρα τι λέγαμε περί τηλεόρασης; Φροντίστε να την κλείσετε ένα 20λεπτο πριν για να χαλαρώσετε και να μπει το σώμα σας σε κατάσταση υπνηλίας). Αυτό δυστυχώς καλό θα είναι να το τηρείτε και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, για να μην απορυθμίζεται το εσωτερικό ρολόι σας…  

Τέταρτον: διαχειριστείτε σωστά το χρόνο σας. Ξέρετε από μόνοι σας πότε το σώμα σας βγάζει «battery low» κατά τη διάρκεια της ημέρας. Φροντίστε εκείνες τις ώρες να κάνετε πράγματα διαδικαστικά που δε θέλουν και ιδιαίτερη σκέψη. Εναλλακτικά, διαλέξτε δραστηριότητες που πραγματικά σας αρέσουν, και άρα σας ξυπνούν ως οργανισμό. Αποφασίστε και επιλέξτε τι δουλεύει καλύτερα για εσάς.

Πέμπτον: Σιέστα time! Από την αρχαιότητα έως και σήμερα, έχει αποδειχτεί πως μια ξεκούραση 15-20 λεπτών στο μέσο της ημέρας είναι απόλυτα ευεργετική για τον οργανισμό μας. Οπότε ίσως είναι καλύτερο να «κόψετε» ένα μισάωρο βραδινού ύπνου και να δώσετε στον εαυτό σας αυτά τα 20 λεπτά ξεκούρασης το μεσημέρι.  

Δοκιμάστε τις παραπάνω συμβουλές και πείτε μας τι πιστεύετε!

Σχολιάστε ελεύθερα...